Alla inlägg under augusti 2010

Av Emeli - 16 augusti 2010 17:54

Jag är jätte trött. Känns som om jag skulle kunna gå och lägga mig nu, men klockan är bara 18.

Jag och älsklingen vart till MVC idag och lyssnade på bebis hjärta och jag vägde mig och lite sisådära. Det va jätte mys att lyssna på bebis hjärta iaf. Ska tillbaka igen i slutet på september.
Sorry att jag skriver så lite idag, men har jätte ont i ryggen, så kan inte sitta vid datorn utan att vilja börja gråta.

Av Emeli - 15 augusti 2010 17:45

Jag och älsklingen va och hälsade på min mamma i fredags till lördag. Så i fredags när vi kom dit åkte vi och kollade på lite fotboll, det vart lika. Sedan åkte vi hem igen och spelade lite kort. Jag och älsklingen gick och lade oss runt 12 tiden och gick sedan upp runt 10 på lördagen. Det hände inte så jätte mycket på lördagen. Jag och älsklingen spelade lite bingo på kvällen. Min mamma jobbade. Sedan körde hon hem oss till Rimbo igen. Vi lade oss framför tv och kollade på en film, den va jätte tråkig, kommer inte ens ihåg vad den heter :P

Idag har vart en seeeg dag. Vi har bara vart ner på "centrum" och tagit oss en fika och hanldlat lite på konsum. När vi kom hem igen lade jag mig och tog en tupplur. Bli så trött om dagarna annars. När jag sedan vaknade kollade jag på en film och sedan vart det lite simning på tv. Nu ska vi strax ställa oss och göra lite mat.

Av Emeli - 13 augusti 2010 16:51

God eftermiddag på er.

Jag gick upp runt 8 imorse och drog med 9 bussen till Uppsala och jobbet. Det va en seg dag idag, men det gick ganska bra ändå. Det taskiga va att min röst nästan försvann av allt pratande och hostande. Men det gick vägen ända tills det va ca 30 min kvar av arbetspasset. Då fick jag ett sådant hostanfall att jag var tvungen att springa till toaletten och s**. nej, inte alls kul. USCH!

Bebis har iaf kittlat mamma en massa idag, när hon jobbade. Och när jag säger kittlade, så är det ungefär så det känns när h*n rör på sig. Eftersom h*n ligger så nära urinblåsan så snuddar h*n till den ganska ofta. Men man får inte klaga, jag får ju iaf känna att h*n lever därinne ;D

Det blir nog så att jag och min älskade åker hem till min mamma idag, och då blir det att kolla på lite fotboll ikväll. Sen vet jag inte vad som händer. Så vi får se om jag har tid att blogga, det märks ;P

Av Emeli - 12 augusti 2010 21:46

Gokväll.

Det va hur gott som helst med kyckling soppa idag. Den är ganska stark, så tänkte att min hals kanske skulle bli lite bättre av stark mat. Men då trodde jag ju fel, hostar lika mycket iaf. DET SUGER ATT HOSTA OCH HA ONT I HALSEN.!

Det blir nog sängen nu, är helt slut. Fick aldrig sova middag idag, så då blir jag jätte trött och grinig på kvällen. Men det känns skönt att kunna komma i säng i tid, faktiskt. Så kanske man inte är så jätte trött imorgon när man ska till jobbet. Sen har jag kanske somnat tills älsklingen kommer och ska sova, så jag inte ligger och hosta så att han inte kan sova.. hihi

Nattinatti på er.

Av Emeli - 12 augusti 2010 17:41

Då har vi kollat klart på filmen, det blev Extraordinary Measures. Den va bra, lite seg ibland bara. Men jag gillade den.

Bebis sparkade och rörde om lite till och från under filmen, och pappa Alex vill känna. Men när han väl lägger handen på magen så slutar h*n röra sig eller så känner han helt enkelt inte. Just nu är det bara jag som känner.

Antigen så ligger h*n väldigt lång in/ner, eller så är h*n inte tillräckligt stor än för att man ska kunna känna på utsidan. Jag vet inte. jag känner iaf att h*n är därinne, och det är väldigt skönt =) behöver inte vara orolig hela tiden att det ska vara något fel.

Alex är nere på affären och ska köpa lite ingredienser till hans mormors recept på världens godaste kyckling soppa. Så det är vad som bjuds till middag idag, MUMMA! ;D

Jag är trött och har ont i halsen. Små hostar hela tiden nästan. Det är värst på morgonen och kvällen när jag ligger i sängen. Får inte sova nåt nästan. Alex blev arg på mig igår kväll, så han gick ut och lag sig på soffan, stackarn. Så jag hoppas jag kan låta bli att hosta ikväll, så man slipper sova själv :P haha.


Av Emeli - 12 augusti 2010 15:33

Hej bloggen.

Jag är nu tillbaka, tror jag. Jag har iaf lust att skriva lite. Men sen lovar jag inte att jag kommer göra det regelbundet. För om jag lovar det, så är chansen ganska stor att jag gör er besvikna. Men jag ska göra mitt bästa.

Först och främst vill jag bara tala om för alla som inte vet, jag och min älskade ska bli föräldrar. Yes, det är sant. Det lilla livet är beräknat den 30 december. Men det känns ju faktiskt lite taskigt mot h**** att föda då, så jag tänkte att jag skulle hålla igen. Men sen är det ju inte upp till mig heller. Vill h*n komma ut i december så är det väl så, men helst av allt vill jag ha ett litet Januari barn. Men vi får la se.

Jag går in i Vecka 21 idag. (20+0) Det börjar rulla på, känns underbart. H*n har blivit så stor nu så att jag kan känna rörelser, och det är ännu underbarare. hihi.

LÄNGTAR så efter att h*n ska komma ut.


Nej, nu ska jag och älsklingen kolla på en film. Hörs säkert igen.

Presentation


Välkommen.
Läs och njut.
Hoppas jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards