Alla inlägg under april 2010

Av Emeli - 7 april 2010 22:03

Jobbade ju från 13-17 idag. Eftersom jag missade bussen, så kom jag hem ca 19.20 Då vart det att göra lite mat och sedan satte jag mig och kollade på lite Greek avsnitt. Sjuklingen låg i soffan och kollade på tv, ishockey. Han hade också internetsladden i bärbara. Så har inte haft tillgång till internet förens nyss. Så därför har jag inte kunnat skriva.
Min första dag på jobbet gick iaf jätte bra. Jag va mycket nervös till en början, fråga mig inte varför. Men som tur va, så släppte allt och jag pratade på som bara den =) Sålde mycket bra för att vara första dagen. Så jag är mycket stolt över mig själv ^^ hihi.

Man tror inte att det är så ansträngande att sitta och prata i tel, men jag lovar, jag är helt slut i hela kroppen. Har tagit ett bad och det va super skönt.

Nu blir det ett Greek avsnitt till, och sedan ska jag krypa ner i sängen. Ska in och jobba vid 13 imorgon igen. Det känns SUPER :D

Av Emeli - 7 april 2010 10:25

Igår va jag helt slut när jag kom hem, så jag orkade inte sätta mig och blogga. Sen har jag en sjukling hemma, som jag måste ta hand om. Så har inte så mycket tid som sagt. Men igår va jag iaf in till Uppsala på Utbildning till mitt nya jobb. Jag har ju nämligen fått tjänsten som telefonförsäljare :) Så igår fick jag lära mig lite om företaget, samt sitta och lyssna på en annan tjej som ringde runt och försökte sälja. Det verkar roligt, och jag hoppas också att de är de.

Så idag klockan 13 ska jag vara i Uppsala igen. Ska först göra et test, svara på en massa frågor och företaget. Sedan börjar jag jobba. Så det känns väldigt bra. Jag hoppas att första dagen går super, så att jag sedan kan slappna av och inte känna mig så himla nervös ^^ Men som sagt, det kommer säkert gå jätte bra :)

Nu ska jag äta lite frukost och fixa mig, sedan tar jag 12 bussen in. Hörs när jag kommer hem från jobbet, så talar jag om hur det gick =)

Av Emeli - 5 april 2010 12:51

Jag är tillbaka. Jag och pojken min åkte ner till Linköping i Fredags till hans syster m. familj, mormor och mamma. Tåget ner i fredags tog ca 2 timmar och 20 min. Jätte drygt, för först satt man på bussen i ca 1 timme in till stan och tunnelbana och allt de där jobbigt. Vi åkte kvar över 2 från Rimbo och va i LInköping 18,05 ca. Så det tog oss ca 4 timmar med väntetid inräknat. Menmen, de vare värt. Frida och William mötte upp oss. William låg och sov i vagnen. Men när vi kom hem till Alex mormor, så väkte Frida honom och då blev det ju livat igen :D Den där unge är ju bara för söööt. Springer runt och busar för fullt. Och snackar som bara den. Men i fredags hände det inte så mycket, eftersom vi kom ner så sent. Så vi kollade på lite tv och sedan åkte frida och William hem till sig och Alex mamma och mormor åkte till stugan. Så jag och Alex lade oss och kollade på lite mer Tv men det vart att man somnade rätt fort ändå, va ju helt slut i hela kroppen.

I lördags åkte vi över till syster m. familj, till deras nya lägenhet. JÄTTE FIN! Förutom lite saker som dom inte fått ordnade. Men det kommer bli SUPER FINT när dom väl är klara med allt. Tog en fika och pratade massor. Efter några timmar så tog vi bussen bort till gammla Linköping och stugan. Där blev det lite mys. Pratade massa strunt och åt grillat. Det va jättte gott. Runt 22 åkte vi hem till Mormors lägenhet igen, jag och Alex. Fixade spotify på mobilen, men det funkar bara på min. Och då har jag och Alex exakt samma tel, så det är jätte konstigt...och Alex blev jätte arg. Blev en rätt tidigt kväll då också.
Igår, söndag kom Alex mamma och mormor hem till lägenheten runt 11 och då vart det frukost. Frida och William kom också förbi. Sen åkte jag, alex och hans mamma hem med tåget som gick 13. Frida följde med och vinkade hejdå. Vi va hemma i Rimbo vid 17 tiden igen. Träffade pappa min och Gunnel. Pratade lite med dom. Gunnel hade tagit hand om mina bebisar(katterna) och det hade gått jätte bra. SKÖNT! Vi gick in coh handlade lite på konsum. GIck sedan hem och tog det lugnt. Kollade på "Luftslottet Som Sprängdes". Faktiskt riktigt bra. =) I LIKE! Sedan vart det ett avsnitt av Fringe, sedan ett av Grey´s anatomy och till sist, innan vi gick och lade oss kollade vi på ett avsnitt av CSI NY.

Jag vaknade upp för inte så jätte länge sen, åt lite frukost och sedan vart det datorn.

Blir så arg, det va ju vår här alldeles nyss, men så kollar man ut och då snöar det. Fy fan va det SUGER!

Presentation


Välkommen.
Läs och njut.
Hoppas jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards